Aký klient k Vám môže prísť ?

Aký klient k Vám môže prísť ?

Na kurzoch sa neustále rozprávame o klientoch.. Niektorí sa sťažujete, niektorí si pochvaľujete, ale všetci sa zhodneme na jednom - jednoducho sú rôznorodí:-)))
Tí dobrý, nie, že by nestály za reč, ale môžeme im poďakovať za to aký sú a dúfať, že nám budú iba pribúdať.
Ale potom je tu tá druhá skupina, a to skupina klientov, ktorí majú rozmary, majú vlastný názor - mimochodom všetci máme svoj názor, ale nie, nemusíme ho nikomu nútiť, majú prehľad v každej problematike atď …
Poďme sa trochu pozrieť na takýchto našich obľúbencov trošku detailnejšie. Nechcem Vás nahovárať aby ste sa na nich pozerali zhora, to určite nie.
Skôr Vám chcem ukázať ako rozmýšľajú aby ste sa vedeli nad to povzniesť.
Každý sme nejaký, ale niektorí ľudia sú špeciálnejší :) Ak sú vašimi klientami, je to o to väčšia výzva.

"Detailista"

Klient, ktorý vám každý deň volá a má veľa otázok ešte nie je detailista. Ale ak Vám vyvoláva každý deň a chce presné odpovede na každý detail, tak to už detailista je:-)
Bude ho zaujímat či to, že sa nevyspal, môže súvisieť s masážou? Alebo či to, že ho hneď ako od Vás odišiel, začala bolieť hlava a ako intenzívne, či je to v poriadku, alebo či to náhodou, nemalo byť menej, alebo či to nemalo viac bolieť vpredu a menej vzadu?
A chce od Vás pomoc, postup ako na to, či si má dať tabletku, alebo si má len ľahnúť alebo si ma sadnúť a meditovať? Jednoducho bude potrebovať všetko vysvetliť do naprostých detailov - potom sa určite jedná o DETAILISTU.

Neviem ako to zvládate Vy, ale ja väčšinou utekám kade ľahšie:-) Nie len si predstavujem, čo by som chcela:-) Ale pracovať s takýmto klientom je poriadne ťažké, lebo viac času strávite tým, že mu budete vysvetľovať všetko dookola ako bude samotná práca s ním. Musíte to utnúť hneď na začiatku a vysvetliť mu pravidlá - ak niečo potrebuje vedieť po masáži môže volať - písať, len raz maximálne dva krát - ak by chcel viac ,,poradenstva” môže si doplatiť špeciálny balíček, kde sú takéto služby - odpovede, zahrnuté. Vyselektuje Vám to presne tých detailistov ktorí chcú veľa muziky za málo peňazí a taký ktorí to naozaj myslia vážne, si to radi zaplatia. Dohodnite si pevné podmienky spolupráce, ale rátajte s tým, že keď ste sa raz na niečom dohodli, detailista to bude vyžadovať splniť do bodky.


Klient "Inkognito"


Je to klient ktorý je neviditeľný. Jednoducho budete mať pocit, že neexistuje. Dostanete objednávku, správite čo je treba, dostanete zaplatené a HOTOVO! Je to výborný klient, disciplinovaný, pokojný, tichý! Nevýhoda takého vzťahu je, že ak potrebujete preložiť termín, alebo niečo zmeniť alebo sa nebodaj spýtať ako sa cíti - neodpovedá na telefón, na sms - ky, na emaily.




Klient, ktorý ma "Vysokú školu života”


Miluje všetky internetové fóra, debaty, video besedy, poradné stránky, ale najviac zo všetkého miluje GOOGLE - tam nájde všetko čo potrebuje, všetko čo mu dá vždy a za každej situácie zmysel a odpoveď na všetky jeho otázky!!! Alebo všetky otázky na jeho odpovede?? Kto sa má v tom vyznať. Nájde tam tipy - triky a návody a tie potom od Vás vyžaduje, lebo je naprosto presvedčený, že to je správne alebo, že inak to proste nejde. Občas sa naozaj môže stať, že nenájde odpoveď, ale potom sa zrazu objaví kamarát, priateľ na telefóne a ten mu to vysvetlí - poradí ako to má vypadať aby to zabralo aby to bolo ako má byť!!!
S takýmto klientom je veľmi ťažká práca a ak sme dali nohy na plecia s detailistom tak potom s Absolventom školy života zakúsite čo to je toxické priateľstvo alebo vzťah - musíte sa naozaj veľmi skoro rozhodnúť čo a ako ďalej lebo inak Vás to pohltí a nebudete vidieť cestu späť a von z tejto situácie.

Jediný ,, Na celom svete”

To je klient ktorý všetko podrobne rozpíše v emaily o 4:50 ráno - väčšinou na rannom záchode a už nedočkavo Vám o 7:50 volá čo sa dej??? Keď neodpovedáte??
V piatok Vám napíše, že má čas v pondelok ráno o šiestej na másáž a je prekvapený, že ani v nedeľu večer o siedmej ste mu nedali vedieť či ste si prečítali jeho správu a vôbec ho nezaujíma či máte alebo nemáte čas. Niekedy Vám zavolá alebo len napíše, že o dve hodiny má čas a chce ísť na masáž - akoby bol naozaj jediný koho máte a čakáte len na neho !!:-) Neustále vyžaduje Vašu pozornosť a pripravenosť a hlavne ochotu byť pripravený v každej situácii a v každú chvíľu. Musíte si s ním určiť tvrdé pravidlá inak Vás bude ,, otravovať” neustále. Musíte však dávať pozor aby nemal pocit, že Vás otravuje - proste kúpte si knihu o asertivie a poriadne sa ju nabiflite :-) chce to len cvik. Tu sa priznám, že takýto klienti boli pre mňa ťažký oriešok a veru trénovali moju asertivitu ťažkými chvíľami, ale časom človek pochopí, že sú vlastne veľmi oddaní, len nároční na pozornosť!

Klient ,,don Vito Corleone”


Don Vito, je klient o ktorom moc nechcete vedieť a ani sa nepýtate na nič čo si myslíte, že by mohlo znieť dvojzmyselne. Vždy máte na pamäti plávanie s peknými betónovými papučkymi, ktoré by ste mohli dostať pri nejakej nemilej príležitosti. Krstný otec je výborný klient, lebo dodržuje čas aj všetko čo mu poviete - aspoň to tvrdí, ale nežiadajte ho o pomoc, pretože splácanie potrvá veľmi dlho a možno túto pomoc nikdy ani nesplatíte, iba zrazu zistíte, že máte nové auto, nový telefón, výhodný úver a neviem čo ešte a ani neviete ako ste sa k tomu dostali :-))).
Myslím, že určite by sme ešte našli nejaké zaujímavé typy, ale týchto päť nám pre pobavenie úplne stačí :-)
Nezabudnite, že klient aj keď je akýkoľvek je vždy platcom Vašich účtov ale !!!!! Aj keď zákazník - náš pán, musia byť hranice, inak si Vás zákaznik nebude vedieť vážiť.

Prosím nemýľte si asertivitu s agresivitou :-)

Prajem len klientov typu láska - aj keď musím priznať niekedy sa teším aj na detailistov :-) aspoň sa môžem vyrozprávať:-)

Evka Wedra Kačková

Rodinná atmosféra, individuálny prístup.