8 krokov k získaniu nových klientov online - Wellspace radí

Hľadáte jednoduché a efektívne tipy z praxe, ktoré vám pomôžu získať nových klientov v online svete pre vaše masérske štúdio? Náš Wellspace tím si pripravil presne to, čo vás naštartuje!
Online svet sa každým dňom mení a preto v ňom tí aktívnejší a flexibilnejší vyhrávajú. Ste pripravení?
 
1.    Krok: naštartujte to!
 
Ako prvé si určite jasný cieľ, ktorý vás bude motivovať a na základe ktorého budete vaše pokroky sledovať a merať. K jeho určeniu vám pomôžu nasledovné otázky:
  • Identifikujte vašu cieľovú skupinu- čo majú radi, aké sú ich potreby, čo vás s nimi spája, čo robia, aký je ich každodenný rituál a pod.
  • Aké sú vaše konkurenčné výhody: unikátnosť poskytovaných služieb, dlhodobá tradícia, osobný prístup, lokalita, aký zážitok poskytujete, čo robíte inak než vaša konkurencia, ako svoje služby prezentujete a kde. Ako vás vnímajú vaši klienti a ako chcete, aby vás vnímali. Zamerajte sa na každý detail - hmotný aj nehmotný.
  • Kto všetko je súčasťou poskytovania vašich služieb- máte tím alebo máte odborné kontakty, ktoré by ste mohli zapojiť do diania? Príbehy predávajú, tak otvorte ten váš klientom.
Na základe prvých troch bodov si teraz zodpovedzte poslednú otázku: “PREČO by vás malo vašu publikum/klienti/noví klienti sledovať a kontaktovať?” Vytvorte krátky a stručný zoznam, ktorý vás vždy nasmeruje tou správnou cestou.
 

2. Pustite sa do toho naplno!
 
Sociálne siete ste už vyskúšali, ale po čase ste jednoducho prestali? Hovoríte si, že to nie je pre vás? Že svoje súkromie na nich zdielať nechcete? Alebo vám napadajú iné argumenty, pre ktoré by ste nemali byť aktívni na miestach, kde sa nachádzajú vaši potenciálni klienti?
 
Skúsme sa na to pozrieť z iného pohľadu:
  • Čím viac bude o vás váš klient počuť, čím častejšie vás vidí, tým výraznejšie si zvyšujete vaše šance, aby ste si ich získali. Nezabudnite, vaši klienti sa pohybujú a sledujú ihneď niekoľko komunikačných kanálov naraz. Ak si získate ich pozornosť vždy na čo najdlhšie obdobie, tým je aj vaša úspešnosť vyššia. Viete, koľko Slovákov je na sociálnych sieťach? 
            Facebook: už viac ako 2,5 milióna užívateľov.
            Instagram: už viac ako 1 milión užívateľov.
  • Kľúč k úspechu? Pravidelnosť! Výsledky neprídu ihneď. Budú obdobia, kedy budete mať pocit, že obsah tvoríte len pre vás. Sociálne siete sú jednou z viacerých brán a nízkonákladových reklám, ktoré boli kedy dostupné. Vytrvajte a využite ich!
  • Príbehy, živé postavy a reálne každodenné situáciu sú to, čo predáva.Ak nie je vašou šálkou kávy zdieľať a robiť napríklad videá o vás a o tom, čo ste dnes zažili, no stále chcete využiť potenciál online sveta, tak to urobte inak! Zamerajte sa len na témy výhradne o vašom podnikaní, určite si presne čo chcete a nechcete zdieľať. Zamerajte sa na kvalitné informácie a zdieľanie hodnôt, ktoré vaši zákazníci vyhľadávajú. Vaši klienti budú vašou témou a inšpiráciou.

3. Máte business účet?
 
Jednoduchá, ale často podceňovaná rada: ubezpečte sa, že vaše sociálne siete máte nastavené vo forme podnikateľských profilov. A to najmä na Facebooku a Instagrame.
 
Vedeli ste, že váš firemný Facebook a Instagram si môžete prepojiť? A tým aj efektívnejšie tvoriť obsah. Využite potenciál každej sociálnej siete. Každá sociálna sieť má svoje špecifiká a výhody, preto ak si svoje účty prepojíte a správne nastavíte, budete ešte rýchlejší!

4. Zapojte vaše okolie!
 
Sociálne siete sú o zdieľaní a spoločnej tvorbe. Ak niekoho označíte v rámci sociálnych sietí, alebo daná osoba bude tento obsah zdieľať, váš dosah a propagácia sa stáva virálnou. A to všetko za 0 eur. Čím viac ľudí zdieľa váš príspevok, tým ho viac ľudí aj uvidí - najmä na Facebooku, ktorý toto správanie ako sociálna sieť podporuje. Ak pracujete v tíme, buďte spoločne súčasťou vašej propagácie a online tvorby všetci. Niekto poskytuje masáž, druhý jógu či inú wellness aktivitu. Príklad tematických príspevkov:
 
Pondelok: deň z pohľadu maséra
Utorok: očami nášho inštruktora
Streda: tipy pre sedavú prácu (spoločná tvorba)
…a tak ďalej.
 
5. Čo na sociálnych sieťach letí?
 
Používajte tie najsilnejšie nástroje sociálnych sietí:
  • Hashtagy: dôležitý nástroj na Instagrame. Hashtagy, alebo tzv. kľúčové slová, ktoré pridávate k vašim príspevkom. Hashtag je nástroj pre vyhľadávanie relevantného obsahu, ktorý by mal logicky nadväzovať na obrázok či text, ktorý k nemu pridávate. Hashtagy sú tým “najstarším” online nástrojom pre rozširovanie vášho publika a dosahu. Z praxe ich rozlišujeme podľa: lokality, odbornosti, niche trhov, viazanosti na udalosť, komunitu či značku. 
Neváhajte si kreatívne vytvoriť aj svoje vlastné hashtagy. Ako príklad vám uvedieme našu klientku, ktorú na Instagrame nájdete pod @fitandtasty. Klára je fyzioterapeutka a trénerka, ktorá pomocou hashtagu #fyziookenko svojej cieľovej skupine predstavuje praktické a relevantné znalosti z jej každodennej praxe.
  • Videá sú stále obsahom číslo 1 v rámci Facebooku. Naopak pri Instagrame sú to fotky a Insta-stories, ktoré dokážu užívateľov upútať a interaktívne s nimi komunikovať. Instagram je v dnešnej dobe používaný vo veľkej miere ako vyhľadávač pre inšpiráciu a to či už práve za cieľom kúpi produktu, alebo služby.

6. Aký obsah letí a kde čerpať inšpiráciu?
 
Úspešná taktika by mala vyzerať nasledovne: testujte, skúšajte a publikujte obsah pravidelne.
 
Pozrite si niekoľko vašich obľúbených/neobľúbených profilov a uvidíte, že sa ich obsah až tak nelíši. Umením nie je vždy vymýšľať niečo nové, ale naopak ide o to, ako to podáte. Preto sa vždy inšpirujte všade, kde ste a všetkým, čo čítate a vidíte.
 
Zo skúseností máme pre vás pripravených pár tém ako inšpiráciu: zdieľajte príbehy vašich klientov ako masér @masazebogdan a štúdio @coreba, zdieľajte svoj životný štýl a skúsenosti vášho profesionálneho života ako Elite Coach a Sport medicine specialist @oliva_pavel. Ďalšie profily poskytovateľov wellness služieb: @fitandtasty @bagniari @fyziotrend @janastyle.
 
7. Sociálne siete a ich úloha!
 
Cieľ je len jeden. A preto aj navigácia a smerovanie vašich nových a budúcich zákazníkov by mali k tomu viesť: umožniť klientovi čo najrýchlejšie a najjednoduchšie realizovať rezerváciu služieb, získať ich kontakt a spraviť z nich vašeho dlhodobého zákazníka, ktorý je spokojný.
 
Preto s tými správnymi nástrojmi zabezpečte rýchlu navigáciu, na ktorú vždy klientov dokážete efektívne a intuitívne bez čakania odnavigovať. Šikovné nástroje na dosiahnutie tohto efektu nájdete v našom praktickom článku (využitie pre Instagram a Facebook).
 
8. Webovú stránku nepotrebujete, stačí kvalitná komunita a referencie!
 
Ako teda získať nových klientov pomocou využívania nástrojov ako sú sociálne siete?
 
“Odporúčanie” je klasický spôsob získavania zákazníkov, ktorý nikdy nevymizne. Naopak v podaní sociálnych sietí sa jeho účinok a rýchlosť ešte znásobila. A preto vďaka už opísanej online stratégii budete mať možnosť vytvoriť komunitu okolo svojho podnikania, ktorá bude ešte viac viditeľná než kedykoľvek predtým. V svojej podstate bude pracovať pre vás nonstop s jediným cieľom- realizovať rezerváciu. A to všetko bez toho, aby ste museli danú cieľovú skupinu “ručne” obvolávať a naháňať.
 
Ako výsledok preto budete budovať online komunitu na vašich sociálnych sieťach, ktorá predstavuje referencie vašich služieb dostupné 24/7 pre nových klientov.
 
Stratégia, ktorú sme si opísali nevyžaduje nič viac než váš čas, nápady a pravidelnosť. Neváhajte požiadať o pomoc, či zapojiť do tvorby aj vaše okolie, inšpirujte sa ostatnými a najmä buďte vždy sami sebou!
 

Viac o Wellspace: 
 
Wellspace je online recepcia pre malých podnikateľov vo svete wellnessu, pohybu a zdravia. Našim klientom prinášame dynamický online nástroj, ktorého funkcie a intuitívne používanie vám ušetrí viac ako 50% vášho času. Wellspace je rezervačný systém a marketingový nástroj, ktorý vás prepojí jednoducho a efektívne s vašimi klientmi behom pár kliknutí, nech už ste kdekoľvek. Pre wellness profesionálov tvoríme aktuálny obsah o trendoch v marketingu a podnikaní a sme tu pre vás v prípade otázok takmer vždy, 24/7.
 
Môžete si pozrieť video, ktoré vám o našej službe prezradí viac kliknutím TU,
alebo navštívte našu webovú stránku wellspace.cz. 
Rodinná atmosféra, individuálny prístup.